A budapesti Piarista Gimnázium (SINCE 1717) blogja 2020. november 12. csütörtök

„Amúgy se kéne bejárni” - Diákokat kérdeztünk a digitális átállásról

Szapora ünnepi jókívánságok, karácsonyi zenék és vihar előtti csend - ezek jellemezték az idén valószínűleg utolsó hagyományos tanítási nap végét.

Még mielőtt szerdától, 2020. november 11-től ismét belemerülnénk a Google Classroomok és a hirtelen bezáródó Zoom-meetingek világába, kedden délután gyorsan kifaggattuk az iskolát elhagyó diákokat, hogy mégis mit gondolnak a jelenlegi helyzetről.

„Nagyon sajnáljuk, hogy véget ér az iskola, mert mi igazán szeretünk iskolába járni. Az is elképesztően elszomorít, hogy nem ápolhatjuk tanárainkkal és osztálytársainkkal a kapcsolatot. Szomorúak vagyunk, de bizakodva állunk az elkövetkezendő időszakhoz.” - mesélik a 11. évfolyam általunk kérdezett diákjai. Az online átállás ugyanakkor érzékenyen érinti a végzős diákokat is. Számukra - elmondásuk alapján - úgy tűnik, ez a változtatás megnehezíti az érettségire való felkészülést. Külön figyelmet igényel emiatt ez az időszak a részükről, és az őket felkészítő tanárok részéről is. 

A digitális oktatás valakinek áldás, valakinek átok. Vannak diákok, akik jobban igénylik a személyes kontaktust a tanárral, akiknek több segítség kell az időbeosztásban és önálló munkában, de vannak akiknek könnyebben megy az önszabályozó működés, és hatékonyan be tudják osztani idejüket az otthon melegében is. 

Számomra egyáltalán nem hátrány, hogy nem lesz direkt találkozás a tanárokkal. Én nem igénylem, hogy elmagyarázzák nekem az anyagot. Elolvasom a tankönyvet és bemagolom úgy, ahogy van. Nem kell ehhez tanár. Amúgy se kéne bejárni. Félreértés ne essék, nem azt mondom, hogy ne kellenének tanárok az oktatáshoz. Az viszont jó, hogy az online tanulásnak köszönhetően több szabad teret kapunk a tanuláshoz. Amit mondjuk igazán sajnálok, hogy elmarad, az a tánciskola. - részletezte a változtatásokhoz való viszonyát Győri Ádám (11.b). 


Képünk illusztráció. (Forrás: Pixabay)

Igyekeztünk az alsóbb éves diákokat is megkérdezni arról, hogy mit veszítenek el a digitális távoktatás beköszöntével, mit tanultak a tavaszi időszakból, vagy éppen, hogy mi mindenre kínál lehetőséget az online időszak. Bertóthy Gellért (9.a) elmondása szerint a zoomos tanórák segítik a tananyag könnyebb megértését, tapasztalata szerint azonban egyedül is tud hatékonyan tanulni. Tavalyhoz képest szeretnék hatékonyabb időbeosztást kialakítani, valamint több energiát fektetni a zongorázásba és az otthoni edzésbe. - tette hozzá.

Kicsit túlzás azt állítani, hogy bezár az iskola, ugyanis a 7. és 8. évfolyam számára folytatódik a már jól bizonyított jelenléti oktatás. Ők a tanórák mellett a személyes találkozásokkal járó közösségi élet előnyeit is élvezhetik. Voltak gólyák, akik örültek, hogy nem kell az online oktatás esetleges hátrányait elszenvedni, de akadtunk ellenvéleményre is: Rosszul esik, hogy nem érint minket a rendelet. Nem látom sok értemét, hogy a nagyokat hazaküldik, minket meg nem. Szerintem hatosztályos gimikben mindenkit haza lehetne küldeni, elég lenne csak az általánosba bejárni a gyerekeknek.

Őszintén reméljük, hogy a tavaszi tapasztalatokkal felvértezve mindenki sikeresen veszi a megpróbáltatásokat. Sok sikert az otthoni munkához!


Sebestyén Kristóf, piariNsta

Design: Unicial Program: Florka